Dubai, eerste dagje - Reisverslag uit Jumeirah, Verenigde Arabische Emiraten van Bas Bonsel - WaarBenJij.nu Dubai, eerste dagje - Reisverslag uit Jumeirah, Verenigde Arabische Emiraten van Bas Bonsel - WaarBenJij.nu

Dubai, eerste dagje

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

04 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Jumeirah

Afgelopen nacht om 1uur lokale tijd in Dubai geland na een perfecte vlucht met 's werelds grootste passagiers vliegtuig, de A380. Service, comfort en entertainment aan boord van Emirates is werkelijk niks mis mee.

Aangekomen op de luchthaven van Dubai val je van de ene verbazing in de andere. Het is duidelijk zichtbaar dat er in deze regio veel geld zin, getuige hoe de luchthaven is aangekleed. Het is groots, ultra modern, luxe en ontzettend schoon.

De eerste dag besloot ik, ondank dat ik pas laat sliep, toch vroeg op te staan om Dubai te verkennen. Allereerst even ontbeten en toen per metro (welke perfect, schoon, modern, goedkoop en snel is) richting de Burj Khalifa, 's werelds hoogste gebouw (828 meter). De naam Khalifa heeft de toren te danken aan de gelijknamige familie Khalifa uit een ander groot Emiraat en tevens hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi (Dubai is zoals veel mensen denken niet de hoofdstad van de VAE!).

Vanuit Burj Khalifa ben ik gestrand in de Dubai Mall, waar ik overigens ook ben verdwaald. Wat is dit gigantisch!! Ik ben al wat grote malls uit Amerika gewend maar dit slaat echt nergens meer op. Van de allerbekendste dure merken, tot zelfs kleinere Nederlandse merken waren allemaal vertegenwoordigd in de grootste mall van het Midden Oosten. Naast deze winkels heeft de mall ook een gigantisch aquarium waar verschillende species leven, waaronder diverse haaien en roggen. Ook de ijsbaan en waterval midden in de mall zijn bizar..

Daarna kwam ik een man uit Oeganda tegen, met hem ben ik naar Burj Al Arab ('s werelds enigste zeven sterren hotel) geweest waar we uiteraard als 'goedkope' burger niet naar binnen mogen. Van buiten is het hotel ook fantastisch. Met een helikopter platform op het dak staat dit hotel in de zee. Vervolgen naar Jumeirah beach toe, nog zo'n ontzettend sjiek hotel. De miljoenenboten liggen daar aangemeerd, rijke Europeanen, Aziaten en Sheikhs lopen af en aan.

In de avond ben ik terug gegaan naar de Burj Khalifa. Ditmaal voor wat nachtfotografie en uiteraard ook voor de immense fonteinshow. Ik heb daar een aantal uurtjes vertoefd en o.a. de prachtige show met Whitney Houston - I will always Love You mogen aanschouwen. Één woord: kippenvel. Daar kwam ik ook een ouder Nederlands echtpaar tegen die mij na de show nog mee uit eten hebben genomen. Zo blijven de kosten bespaard deze trip =]

Hoe kan ik Dubai nou het beste omschrijven? Schoon, geordend en heel veilig. In tegenstelling tot andere Arabische landen waar ik geweest ben voel ik me totaal niet geïntimideerd door mensen uit deze cultuur. Dubai is echt een aanrader. Een once in a lifetime iets, want verder is er in deze door-ons-rijgedrag-uit-de-grond-gestampte-oliestad niet veel te doen.

Tot de volgende keer!

BB

  • 05 Februari 2013 - 16:47

    Charlotte:

    Leuk verhaal Bas maar je heeft alleen maar de nieuwste attracties van Dubai gezien,er zijn wel nog veel andere dingen te doen/zien zoals de oude deel van de stad met de traditionele souks of een desert safari...dus misschien toch niet once-in-a-lifetime;-) ik ben er tot juli indien je op je terugreis nog even langs komt:-D
    Have a good start in SA!
    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 6518

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 06 Juli 2013

Stage Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: