Halverwege mijn avontuur - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bas Bonsel - WaarBenJij.nu Halverwege mijn avontuur - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bas Bonsel - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn avontuur

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoihoi trouwe lezers!

Het is deze week exact 83 dagen geleden dat ik aan boord van Emirate vlucht 147 richting Dubai stapte. Inmiddels ben ik over de helft van mijn avontuur in Zuid-Afrika. Tevens ben ik na deze werkweek ook over de helft van mijn stage bij Abang Africa Travel.

Ik heb het nog steeds onwijs naar mijn zin hier in Afrika, al begin ik sommige kleine dingen in Nederland en een vertrouwde omgeving wel te missen. Gelukkig woon ik hier in een leuk studentenhuis met twee nuchtere Friese fysiotherapisten, een viertal Limbolanders en twee Amerikaanse meiden. Helaas gaat Auke volgende week al terug naar Nederland, gevolgd door Patrick begin mei en de Amerikanen eind mei. Hopelijk komen er andere leuke studenten voor terug!

Even een korte samenvatting van de afgelopen tien weken. Ik weet het nog goed dat ik in Dubai aankwam. De zon scheen en een stad die ik altijd al heb willen bezoeken, wachtte die dag op mij. Ik heb daar ook 1,5 dag opgetrokken met een man uit Oeganda. Hiermee heb ik leuke verhalen uitgewisseld. Op 7 februari kwam ik aan op de luchthaven van Kaapstad, hier ging al meteen het een en ander mis maar uiteindelijk werd ik toch opgehaald. Ik had destijds nog andere huisgenoten maar die hebben mij fijn wegwijs gemaakt in een tot dan toe voor mij onbekende wereldstad.

In de weken daarna heb ik leuke excursies gedaan naar Kaap de Goede Hoop. Aangezien ik geschiedenis erg interessant vind, was dit natuurlijk een must-do voor mij! Ik heb daar mijn eerste wildlife gezien: struisvogels en bontebokken. Als wildlife liefhebber en een enorme passie voor fotografie, was dat een mooi begin. In de weken daarna heb ik nog veel meer wildlife gezien, waaronder als hoogtepunten een confrontatie van de Great White Shark, oftewel de mensenhaai. Ook heb ik met een cheetah ‘geknuffeld’ en in Birds of Eden prachtige vogels gezien. Tijdens safari in Plettenberg Bay ook wilde honden en neushoorns gespot. Samen met Rowin ben ik Tafelberg opgeklommen en afgedaald en zijn we samen al meerde malen vliegtuigen gaan spotten op Cape Town Airport. Dit was tevens mijn eerste keer dat ik links moest rijden. Verder heb ik prachtige ervaringen opgedaan in de Township van Guguletu, heb ik Chapman’s Peak gereden en pinguins gespot in Simon’s Town. Ook ben ik meerdere malen bij wedstrijden van Ajax Cape Town geweest, en de meest recente keer zelfs vanaf de VIP tribune! Een ander super gaaf hoogtepunt was de wedstrijd van Bafana Bafana tegen de Centraal Afrikaanse Republiek. Bafana Bafana is het nationale voetbalelftal van Zuid Afrika. De sfeer was echt onwijs gaaf en uiteraard hoorden er ook de nodige vuvuzelas bij.

Maar het is niet altijd leuk in Kaapstad. Helaas is Zuid Afrika een erg onveilig land en het dieptepunt was dan ook toen huisgenootjes voor onze deur met een mes werden bedreigd en bestolen. Je kan in Kaapstad ’s avonds absoluut niet naar buiten, tenzij je met een flink groepje bent. Ons huis is hermetisch afgesloten met hekken en de deur en ramen zijn nog eens beveiligd met ijzeren buizen. De criminaliteit is overal, en je moet gewoon goed opletten en niet naief zijn.

Inmiddels zijn papa en mama aangekomen in Kaapstad, waar ze nu twee weken bij mij blijven. Vandaag vliegen we naar Johannesburg waar we naar het Apartheidsmuseum gaan en een safari gaan doen in het Krugerpark. Een jongensdroom zal daar uitkomen voor mij! In mei hoop ik maatje Chris te verwelkomen in Kaapstad en in juni komt Cornelis nog deze kant uit. Kortom, nog genoeg om naar uit te kijken. Ook was het fijn om oma & oma weer eens gesproken te hebben afgelopen week en ik kijk er naar uit om ze over zo’n tien weken weer te zien en veel verhalen te kunnen vertellen.

Lieve familie en vrienden dit was ‘m weer. Groetjes vanuit een herfstachtige Kaap en tot de volgende keer!

Bas

  • 18 April 2013 - 11:13

    Rowin:

    Hey Bas,

    Heel veel plezier komende dagen in JoBurg en Kruger Park.
    Geniet ervan en laat die jongensdroom maar werkelijkheid worden :D

    Tot dinsdag!

  • 18 April 2013 - 13:07

    Sjaak Lukraak:

    Mooi verslag weer maat, ben jaloers! Succes in/op JNB!! Wie weet tot snel ;)


  • 19 April 2013 - 22:23

    Sylvie Bonsel:

    Leuk verslag. Je bent nu dus gezellig met je ouders. Geniet ervan. Doe ze de groeten en veel plezier samen.
    Liefs,
    Sylvie

  • 02 Mei 2013 - 00:18

    Betty Schaper:

    Hoi Bas
    Eindelijk heb ik je gevonden op internet (je vader had even de verkeerde gegevens gegeven
    Zodat ik bij de reis in Florida terecht kwam)
    Leuk je er ervaringen te lezen. Blijf je volgen!
    Groetjes Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 6523

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 06 Juli 2013

Stage Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: