Aangekomen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bas Bonsel - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bas Bonsel - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kaapstad

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eindelijk weer WiFi.. wat besef je dan dat je thuis in luxe leeft omdat je overal WiFi of 3G hebt. Vorige week woensdag ben ik aangekomen in Kaapstad waarna ik naar mijn appartement ben gebracht. Het is een groot appartement met plaats voor 9 studenten in de wijk Gardens. Op steenworpafstand is een shopping center, dus dat is wel makkelijk.

Iets waar ik meteen aan moest wennen is het feit dat de criminaliteit hier toch best wel serieus is. Alle huizen zijn afgeschermd met hekken en voor alle ramen en deuren zitten ijzeren roosters. Ook heeft elke kamer in het huis een emergency knop. Het is in Zuid Afrika zaak om goed op de hoogte te zijn van je omgeving en vooral niet in het donker te reizen (tenzij dit met taxi gebeurd). Als ik 's avonds op straat ben, heb ik alleen een klein bedrag aan geld mee want de kans dat je anders beroofd wordt (daar hebben ze hier vele trucs voor) is zeer groot. Overigens voel ik me niet onveilig hier, laat dat voorop staan.

Wat heb ik al gedaan de eerste dagen? Niet veel.. in het weekend was het weer niet fantastisch dus het plan om naar Kaap de Goede hoop te rijden viel letterlijk en figuurlijk in het water. Zondag klaarde het gelukkig even op en zijn we naar de finale dameshockey Nederland - Zuid Afrika geweest. Zij speelden hier een klein toernooi.

Vandaag is tevens mijn eerste dag op het werk. Het is een klein team in een groot gebouw. Een beetje Amerikaans oogt het wel, maar dan veel vriendelijker: vele organisaties in een gebouw en zelfs op een verdieping meerdere organisaties..

BB

  • 13 Februari 2013 - 11:37

    Eric:

    Hey Bas,
    leuk om zo je belevenissen te lezen! Carnaval is hier voorbij en ik zal vanaf nu meer tijd hebben om je te volgen, zo te lezen gaat het allemaal goed; geniet ervan en heel veel succes!
    Groetjes Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 6558

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 06 Juli 2013

Stage Kaapstad, Zuid Afrika

Landen bezocht: